Navštivte nás na FACEBOOKu

IVECO Trakker Bi-Fuel (etanol+nafta)

Společnosti Iveco, FTP Industrial a Bosch představily Iveco Trakker Bi-Fuel. Premiéra se konala na nedávné výstavě Agrishow v Ribeirão Preto, která je největším brazilským zemědělským veletrhem. Jde o IVECO Trakker s motorem Cursor 9 z výrobní dílny FPT Industrial, který umí spalovat směs etanolu a nafty, čímž snižuje náklady na palivo ve srovnání se standardní dieselovou pohonnou jednotkou.

Tato technologie samozřejmě přispívá i k omezení používání fosilních paliv a podporuje ekologické snahy, protože etanol představuje plně obnovitelné palivo. Speciální vozidlo je určeno pro firmy, které se zabývají pěstováním cukrové třtiny - pro nasazení v zemědělství i ve zpracovatelském průmyslu:

- Palivová směs etanol-nafta v poměru 40:60 %
- První testy naznačují 6% snížení nákladů na palivo
- Aplikace směsi etanol-nafta vyhovuje více přepravcům v průmyslu zpracujícím cukrovou třtinu


IVECO Trakker Bi-Fuel Ethanol-Diesel byl vyvinut v Brazílii s podporou instituce UNICA (brazilské sdružení pěstitelů cukrové třtiny) v rámci programu propagace „zelené politiky“ v obchodování s cukrem a etanolem. Iveco začalo vyvíjet motor na smíšené palivo v minulém roce s technologickou pomocí společností FPT Industrial a Bosch. Prototyp bude během letošního sklizně testovat Raizen, společný podnik firem Cosan (největší brazilský pěstitel cukrové třtiny) a Shell.

Podle prvních výsledků se používáním směsi etanolu a nafty v poměru 40:60 % při pracích na plantážích s cukrovou třtinou snížily náklady na palivo o 6 %. „Zatím jsme jen na začátku vývoje. Očekáváme, že směs etanolu s naftou se bude využívat ve větší míře a přinese další snížení provozních nákladů,“ řekl Renato Mastrobuono, ředitel vývoje výrobků v Iveco Latin America.

Prototyp Iveco Trakker Bi-Fuel vychází z tahače 6x4, který se může uplatnit například při transportu cisternových návěsů s celkovou hmotností souprav až 63 tun. Má motor Cursor 9, common-rail, s výkonem 268 kW/360 HP a dvě nádrže - jednu na naftu, druhou na etanol. V palivovém systému jsou dvě elektronické řídící jednotky (pro každý typ paliva jedna), tlakové čerpadlo pro etanol a lambda-sonda ve výfukovém potrubí. Etanol se vstřikuje přímo do sacího potrubí během zdvihu, po fázi komprese dochází ke vstříknutí nafty a proběhne hoření. Používání této směsi nevyžaduje žádné přísady proti klepání motoru.

„Další výhodou technologie Bi-Fuel je to, že motor může pracovat i na čistou naftu, což zjednodušuje prodej vozu, pokud se přestane používat v oblasti pěstování cukrové třtiny,“ dodává Renato Mastrobuono.

FPT INDUSTRIAL
FPT Industrial je výrobní firma skupiny Fiat Industrial specializovaná na konstrukci, výrobu a prodej pohonných a převodových systémů pro silniční a terénní nákladní automobily a užitkové automobily, jakož i lodních a stacionárních motorů. Na celém světě zaměstnává v 10 závodech a 6 výzkumných a vývojových střediscích kolem 7 800 lidí; distribuční síť představuje více než 100 dealerů a 1 000 servisních středisek a zajišťuje zastoupení FPT Industrial asi ve 100 zemích. Zásluhou rozsáhlého portfolia výrobků (5 typových řad motorů s výkonovým spektrem od 50 do 870 HP, převodovky dimenzované na maximální točivý moment od 300 do 4000 Nm) a velkého důrazu kladeného na výzkum a vývoj je FPT Industrial jedním z předních světových výrobců pohonných jednotek pro průmyslové aplikace.

Datum: 17. 5. 2011 Autor: FARID COMERCIA s.r.o.




LL-C certifikace 9001:20082014 © FARID COMERCIA s.r.o., Hradišťská 167, 294 02 Kněžmost. Všechna práva vyhrazena.