Navštivte nás na FACEBOOKu

IVECO s technologií SCR směřuje k EURO 6

Iveco a FPT Industrial oznamují svou připravenost na nová pravidla Euro 6 s jedinečnou technologií SCR (Selective Catalytic Reduction – selektivní katalytické redukce), která bude představena na dvou nových motorech Cursor a Tector pro výkonné nákladní vozy a autobusy.

Nové motory, s technologií FPT Industrial "SCR only", budou mít optimalizované spalování a systémy dodatečných úprav k uchování vysokého standardu Iveco v oblasti hospodárnosti paliva rozšířené o stránku životního prostředí díky průlomové patentované technologii ovládání, kde je dosaženo velmi vysoké efektivity přeměny NOx (přes 95% versus 80-85% u konkurence).

Giovanni Bartoli z FPT Industrial CEO, řekl: “Cílem naší činnosti je neustálé zvyšování užitné hodnoty u zákazníků a současné snižování emisí; proto zvažujeme každé řešení, které nám pomůže dosáhnout těchto cílů. Přístup "SCR Only" je důkazem našeho technologického vedoucího postavení a závazku uspokojit potřeby stále více a více náročného trhu.”

Alfredo Altavilla, ředitel Iveco, uvedl: “Byli jsem první, kdo oznámil naší strategii technologie motoru Euro 6 v dubnu 2010 na Setkání analytiků a investorů v Toríně. Řekl jsem, že bychom měli dosáhnout norem Euro 6 bez recirkulace výfukových plynů. Technologie EGR má v sektoru dopravy své místo, ale pro těžká užitková vozidla, u kterých životnost může výrazně překročit 1 milion kilometrů, je správnou technickou volbou co nejjednodušší technologie snižující provozní náklady. Technologie "SCR Only" společnosti FPT Industrial splňuje tuto důležitou potřebu. Je jasné, že vozidla Euro 6 budou dražší - technologie má svou cenu a hodnotu. My představíme takto vybavená vozidla , když nás o to zákazník požádá.”

Scénář nového Euro 6:

Nové emisní normy Euro 6, které vejdou v platnost pro všechna těžká vozidla a autobusy registrované od 1.1.2014, uvádějí významné snížení povolených emisí a dalších provozních aspektů. Jde zejména o:

  • Snížení emisí NOx o 80% ve srovnání s Euro 5
  • Snížení hmotnosti pevných částic (PM) o 66% ve srovnání s Euro 5 a další zavedení limitů množství částic budou mít za následek snížení celkového množství pevných částic o 95%
  • Zavedení emisního limitu čpavku
  • Zahrnutí emisí klikové skříně, pokud není použit uzavřený systém
  • Zvýšení emisních požadavků na dobu trvání až na 700.000 km nebo 7 let pro největší vozidla
  • Další zvýšení výkonu diagnostického systému

Zavedení norem 6 představuje milník ve vývoji světových emisních norem od doby kdy byl poprvé pro certifikaci motoru použit test World Harmonised Test Cycle.

Naše volba, technologie "SCR Only":

Iveco má silnou historii technických inovací s cílem snížit provozní náklady, z nichž nejdůležitější je spotřeba paliva. Pro emisní normy Euro 4/5 zavedené v roce 2005, Iveco vybralo cestu SCR. Tato volba byla provedena čistě z pohledu provozních nákladů a umožňovala vyladit motory k plně optimalizované efektivitě spalování a následně efektivitě spotřeby paliva.

Pro Euro 6 se nezměnila ani strategie IVECO, ani požadavky našich zákazníků na efektivitu spotřeby paliva. Tváří v tvář všeobecně přijímanému názoru, že všeho nelze dosáhnout ani ve spalovací komoře ani ve výfukovém systému, Iveco je schopné využít technologického vývoje pro další zlepšení efektivity technologie SCR. To vedlo k plně patentovanému systému ovládání SCR, který umožňuje zvýšení jeho účinnosti. Výsledkem je technologie "SCR Only" pro motory středního a vysokého výkonu.

Technologie dodatečné úpravy "SCR Only" je výlučně jedinečná v tom, že je schopná vyhovět extrémně přísným limitům NOx pomocí samotného katalytického redukčního systému bez potřeby recirkulace výfukových plynů.

Realizace takového vysoce účinného systému SCR je převážně dosaženo díky systému řízení v níž je pozorně a přesně ovládáno dávkování AdBlue a tepelné parametry dodatečné úpravy. Systém "SCR Only" představuje novou generaci hardwaru dodatečné úpravy, který je výsledkem intenzivního výzkumu FPT Industrial chráněného mnoha významnými patentovanými řešeními:

  • Optimalizované modelování dynamiky výfukových plynů a vstřikování AdBlue do katalyzátorů SCR
  • Logika dopředné regulace k umožnění přesného dávkování AdBlue aby se snížily vstupní naměřené emise NOx
  • Technologie čidel čpavku a NOx pro výjimečně přesné snímání výfukových plynů, které umožňuje přizpůsobit dávkování AdBlue k vyvážení stáří katalyzátoru SCR
  • Technologie turbulenčního směšovače s izolovanou trubicí, která umožní homogenní hydrolýzu močoviny a distribuci v proudu výfukových plynů zavedením vířícího pohybu

Kombinace těchto patentů umožňuje snížení NOx o více než 95%, dosahující úrovně velmi blízké 100% za specifických podmínek.

Nové Euro VI – motory Tector a Cursor
Zásluhou nepřetržitého technického vývoje motorů Tector a Cursor umožňuje zavedení Eura VI vozům Iveco udržet si jejich prvotřídní hospodárnost využití paliva.

Klíčem k optimalizaci efektivity spalování je vysoce efektivní přeplňování válců a vysoké vstřikovací tlaky paliva. K dosažení těchto cílů byly provedeny důležité změny v konstrukci bloku motoru a hlavy válců za účelem zvýšení pevnosti, zvýšení průtoku chladicí kapaliny a zvýšení zdvihového objemu.

Oba motory Tector a Cursor získaly nejnovější generaci zařízení vícebodového vstřikování paliva Common Rail s maximálním tlakem vstřikování až 2200 barů.

Nová elektronická řídicí jednotka byla zavedena pro řízení jak parametrů motoru, tak i přesného řízení systému následné úpravy výfukových plynů. Nová řídící jednotka byla navržena s cílem optimalizovat obal a plně integrovat řízení motoru, jakož i funkcí SCR a DPF. Pro verze motoru Cursor, které používají měnitelnou geometrii turbodmychadla, bylo zavedeno elektronické ovládání pro optimalizaci citlivosti zatížení při nízkých otáčkách a pro zvýšení výkonu motorové brzdy. Kromě toho budou všechny motory vybaveny výfukovou brzdou s klapkovým ventilem s cílem podpořit pasivní regeneraci DPF a zvýšit výkon motorové brzdy až o 30 % ve srovnání se současnými motory Euro V.

Pro lepší ochranu životního prostředí byly motory Tector a Cursor vybaveny odvzdušňovacími systémy uzavřených okruhů motoru dokonce i na úrovni Euro IV/V a tato funkce je zachována i pro Euro VI. Za účelem, aby se předešlo olejové mlze přenášené v plynech klikové skříně motoru, jsou zavedeny vysoce výkonné systémy odlučování oleje, které snižují na absolutní minimum spalovaný olej s následnou kontaminací DPF. Pro motory Cursor se používá oleofobní odstředivé odlučování oleje, zatímco pro motor Tector se používá velmi výkonného filtru a koalescentního typu kondenzátoru plynů integrovaného z klikové skříně do víka ventilů.

Zavedení nových kompatibilních motorů Euro VI zdůrazňuje snahu společností Iveco a FPT Industrial dlouhodobě uspokojovat potřeby zákazníků, splňovat nejpřísnější ekologické normy při současném snižování provozních nákladů.

Pomocí optimalizovaného spalovacího režimu jsou vypouštěné emise částic již tak nízké, a to znamená, že nucená regenerace DPF není nutná, což je důležitý aspekt týkající se využití paliva a intervalů pravidelné údržby. Opotřebení motoru, který dýchá spíše jen čistý filtrovaný vzduch než recirkulované výfukové plyny, je udržováno na velmi nízké úrovni a jsou zachovány dlouhé intervaly výměny oleje se servisními intervaly až 150.000 km. To také přináší výhody z hlediska provozních nákladů a snížení odstávek z důvodů nutné pravidelné údržby.

Systém následné úpravy
Jedním ze základních aspektů spalování motorové nafty je emise oxidů dusíku a pevných částic z motoru, které je jen velmi obtížné odstranit ve spalovací komoře. Motorová nafta neobsahuje ani dusík, ani kyslík, a tak tvorba NOx je způsobena chemickými změnami ve spalovacím prostoru při vysokém tlaku a teplotách v průběhu spalovacího procesu. Techniky snížení NOx přímo ve spalovacím prostoru motoru zahrnují opatření ke snížení maximálních teplot hoření a tlaků ve válcích, které, paradoxně, zvyšují tvorbu částic a snižuji účinnost spalování vedoucí ke zvýšené spotřebě paliva. Pokud je nutná následná úprava výfukových plynů, je nezbytně nutné, aby systém spalování fungoval tak intenzivně, jak jen je to možné, a aby nebyly zbytečně řešeny kompromisy ve spalování. Ve společnostech Iveco a FPT Industrial bylo rozhodnuto o zvýšení efektivnosti spalování, čím se sníží emise částic (PM) na absolutní minimum, přičemž se nuceně zvýší hodnoty emisí Nox. Zavedení technologie „SCR Only“ ve výfukovém systému umožňuje následné snížení Nox na požadovanou úroveň. Případné emise PM jsou dále sníženy na potřebnou úroveň pomocí plně průtokového filtru pevných částic, jehož kontinuální regenerace je zajištěna zásluhou vysokého podílu NOx a vysoké teploty výfukových plynů. Nucená regenerace filtru PM nebude za normálních okolností nutná.

Jde o novou generaci Zeolite kompaktního systému SCR pro následnou úpravu výfukových plynů se všemi integrovanými komponenty, jehož cílem je optimalizovat zástavbu do vozidla a minimalizovat hmotnost systému. Nová kompaktní jednotka DOC (oxidační katalyzátor), DPF (filtr pevných částic), katalyzátor SCR a CUC (katalyzátor Clean-up). Všechny tyto komponenty byly instalovány s extrémní kompaktností, čímž se dosahuje nejvyšší možné efektivity přeměny všech znečišťujících látek. Ve stejné jednotce je integrováno zařízení pro vstřikování AdBlue, jakož i všechny snímače výfukových plynů, které jsou nutné pro řízení vysoce efektivního snižování emisí.

To umožňuje celkovou následnou úpravu výfukových plynů tak, aby byla obsažena v kompaktní plně uzavřené struktuře, a nebránila tak montáži nástaveb či přístupu k dílům podvozku kvůli bezproblémovému servisu a údržbě vozidla.

Splnění normy výfukových emisí Euro VI bylo dosaženo s ohromným inženýrským nasazením a využitím inovativních konstrukčních řešení, důsledného testování a počítačových modelovacích aktivit. Výsledkem je dokonalé vyladění všech komponentů systému (DOC, DPF, SCR a CUC), které poskytují maximální účinnost přeměny znečišťujících látek po dobu životnosti vozidla. Konstrukce kompaktní jednotky s řízenou turbulencí a optimalizovaným tepelným tokem zaručuje dokonalé promíchání AdBlue s výfukovými plyny a hydrolýzy močoviny před vstupem do katalyzátoru SCR. Díky optimálnímu umístění snímačů výfukových plynů je dosaženo rychlého a přesného monitorování probíhajících chemických reakcí za účelem dosažení nejvyšší možné úrovně snížení emisí znečišťujících látek.


Iveco
Iveco, společnost skupiny Fiat Industrial navrhuje, vyrábí a prodává širokou řadu lehkých, středních a těžkých užitkových vozidel, terénních vozů, městských a meziměstských autobusů a autokarů, jakož i speciální vozidla pro aplikace jako jsou požární ochrana, terénní mise, obrana a civilní ochrana. Iveco zaměstnává téměř 25.000 lidí a provozuje 24 výrobních jednotek v 11 zemích světa pomocí vynikajících technologií vyvinutých v 6 výzkumných centrech. Kromě Evropy společnost působí v Číně, Rusku, Austrálii a Latinské Americe. Kolem 5.000 prodejních a servisních prodejen ve více než 160 zemích zaručuje technickou podporu pracovním vozidlům Iveco kdekoliv na světě.

FPT Industrial
Společnost FPT Industrial skupiny Fiat Industrial se specializuje na konstrukci, výrobu a prodej pohonných systémů pro silniční a terénní nákladní a užitková vozidla, stejně jako na motory pro námořní aplikace motory pro pohon generátorů, elektrickou energii a stacionární motory. Toto odvětví zaměstnává zhruba 7800 lidí na celém světě v 10 výrobních závodech a v 6 střediscích výzkumu a vývoje. Existence distribuční sítě s více než 100 prodejními a 1000 servisními místy zajišťuje, že FPT Industrial má zastoupení v přibližně 100 zemích. Se širokým portfoliem výrobků (5 typových řad motorů v rozmezí výkonu od 50 k do 870 k a převodovky s maximálním krouticím momentem 300 až 400 Nm) a velkým důrazem na výzkum a vývoj, je FPT Industrial jedním z předních světových výrobců hnacích jednotek pro průmyslové aplikace.


Datum: 12. 7. 2011 Autor: FARID COMERCIA s.r.o.




LL-C certifikace 9001:20082014 © FARID COMERCIA s.r.o., Hradišťská 167, 294 02 Kněžmost. Všechna práva vyhrazena.