Navštivte nás na FACEBOOKu

Futuristická studie Iveco Glider

GLIDER=Kluzák: laboratoř pro realitu budoucnosti

Zavádění vyspělých technologických inovací do praxe je hnací silou, kterou Iveco chtělo dát k dispozici svou přítomností na autosalonu Motor Show IAA 2010 v Hannoveru. Společnost však stále považuje za prioritu studovat a interpretovat budoucí scénáře s cílem reagovat na neustále se vyvíjejícím se potřeby odvětví dopravy a společnosti. Společnost ve skutečnosti sleduje své zapojení do výzkumu a inovací, zvažovat je být nejlepší investice do vybudování "reality budoucnosti".

Toto zapojení je to, co inspirovalo Iveco Glider, koncepce na téma zákaznické produktivity, které prezentuje Iveco ve světě náhledu do budoucnosti na autosalonu v Hannoveru.

Iveco Kluzák je výsledkem tvůrčí cesty inspirované přírodou a vyvinutý ve spolupráci s Iveco Centro Ricerche Fiat. Výsledek je ideální proměna-stoupající orel, který se změní na kluzák a pak, stejně jako se dotkne země, i Iveco Glider, nové vozidlo poskytuje vysokou produktivitu a minimální dopad na životní prostředí.

Ve skutečnosti, orel, kluzák a Iveco Glider mají hodně společného. Orel je jedním z nejdokonalejších vzdušných tvorů v přírodě, která vyjadřuje nejlepší kombinaci vysokého výkonu a energetické účinnosti. Klouzavý let orla je nejtěžší formou letu a inspiroval muže, který navrhl kluzák, stroj schopný létání bez motoru nebo energetických zdrojů, ale využívání stoupavých vzdušných proudů a s neuvěřitelnou aerodynamickou účinností.
Konečně, Iveco Glider, který ztělesňuje v důsledku výkonu Iveco maximální produktivity těžkých vozidel na dlouhé vzdálenosti.

Iveco Kluzák interpretuje témata produktivity pro zákazníky, zaměřené na dva hlavní aspekty:
- Energetická účinnost
- Obyvatelnost

Maximální energetické účinnosti bylo dosaženo ve čtyřech krocích:
- On-board výrobu obnovitelné energie
- Využití energie
- Extrémně vysokou energetickou účinností architekturou
- Sníženým valivým odporem

1. On-board výrobu obnovitelné energie
Iveco Kluzák využívá vysoké účinnosti a vysoké tvařitelnosti fotovoltaických panelů k výrobě energie z obnovitelných zdrojů na palubě. Panely pokrývají plochu přibližně 2 m2 střeše kabiny, kde vzduch zajistí neustálý čisticí účinek aerodynamického toku, který zaručuje maximální účinnost a výrobu až 2 kWh energie.

2. Energetické využití
Evoluce odměněni v přírodě racionálního využívání energie a snižování množství odpadu. Inspirován touto zásadou, výzkumný tým jemně-sladil koordinaci systémů, které umožňují získat zpět a využít kinetickou energii, která by byla rozptýlena ve formě tepla při brzdění, stejně jako motoru tepelné energie, které by jinak byly ztraceny ve výfukových plynech a chlazením. První systém, tzv. kinetickou energii zotavení systému (KERS), umožňuje obnovit dostatek energie pro napájení většiny pomocné systémy (klimatizace, kompresor, čerpadla, ...), které jsou poháněny elektromotory na Iveco Glider. Tato kinetická energie zotavení systému umožňuje 5% snížení spotřeby paliva. Termo-dynamické zákony neumožňují motor plně transformovat - přetvoři teplo vznikající spalováním do kinetické energie a část tohoto tepla se ztrácí v atmosféře. Energi z chladiče a výfukového systému IVECO Glider místo uvolnění tohoto odpadního tepla do atmosféry využívá k výrobě elektřiny díky termo-dynamickému systému, založeného na cyklu Rankine, jakýsi kompaktní a účinný parní stroj. Vysoká účinnost výměníku tepla je umístěn ve výfukovém potrubí bezprostředně po systému regulace emisí, a to je používáno k nátlaku na ekologické pracovní kapaliny schopné provozu i při nízkých teplotách okolí. Teplo, které se nepromění v energii je rozptýleno díky rovinnými výměníky tepla, které jsou umístěny na boční kapotáži Iveco Glideru, zatímco by-pass ventil umožňuje toto vyloučit ze systému během potřeby maximálního výkonu. Rekuperace tepla systém pomáhá snižovat vozidla požadavků na palivo až o 10% na dálničních misích. Přebytečnou elektřinu nevyužívají pomocné systémy, lae je uložena ve zvláštní jednotce ukládání energie (pomocná energetická jednotka), která může být použita jako zdroj energie, když vozidlo stojí.

3. Mimořádně vysokou energetickou účinností architektury
Celkové hospodaření s energií není jen prostřednictvím snižování odpadní energie, ale také snížením požadavků na energie. V důsledku snížení energetické náročnosti je nové IVEC Glider vybaveno klimatizací s energeticky úspornou kontrolou mikroklimatu), novou generací-teplotní systém, full-LED osvětlení uvnitř i venku.

4. Snížený valivý odpor
Inspirací z moderní aerodynamiky, což umožňuje plachtění, byly některé funkce vyvinuty a zavedeny, aby přizpůsobení vozidla aerodynamickým vlastnostem byly ruku v ruce. Nový on-board systém tepelné energie a řízení (Smart Cooling) plošných výměníků tepla, je navržen tak, aby bylo možné snížení součinitele odporu (Cx) co nejvíce.
Kromě toho, inovační točnice umožňuje nejen automatické připojení semi-trailer, ale především variace s vozidlem v pohybu rozdílu mezi tahačem a návěsem, aby se minimalizovaly turbulence a táhové síly.
Stylizace vozu byla koncipována interpretací vnější aerodynamiky nejlepším možným způsobem, přes kabinu, motorový prostor boky vozidla až k zadnímu nárazníku. S nízkým valivým odporem je řízen proprietární systém automatického inflace dohušťování pneu(Automatické Huštění pneumatik System), schopné přizpůsobovat tlak na misi, čímž je možné snížit o více než 15% vozidla valivý odpor na dálnici.

Obyvatelnost:
Iveco Kluzák vykládá pojem obyvatelnost, rozvoj interiéru vozidla kolem cestujících. To tké přispívá k produktivitě dopravy.
Pozorování přírody inspirovalo inženýry k rozvoji koncepce přizpůsobivost: stejně jako orel mění vzhled pro lepší přizpůsobení v různé fázi jeho letu, tak se interiéry Iveco kluzáku, mohou překonfigurovat tak, aby interpretovaly tři funkce využití kabiny v misích dopravy na dlouhé-vzdálenosti:
- DRIVE, jízdy, kde ergonomie stojí za bezpečnost
- Úřad, kancelář, kde technologie umožňují maximální produktivitu
- Domov, domov, kde pohodlí a zdar jdou ruku v ruce

V "Drive" funkci, ovládací panel obsahuje dva aspekty, které jsou velmi přitažlivé pro zákazníky:
- Je ukotven k volantu a pohybuje se současně s úpravou volantu, což umožní její použití v jakékoli pozici volantu a je dokonale viditelné s pozice řidiče
- Toto je zcela konfigurovatelné a založené na přirozeném a intuitivním rozhraní, nabídnout více informací se sníženou kognitivní zátěží. Kromě toho umožňuje přizpůsobení rozhraní pro řidiče a pro řízení mise.

Pevné uchycení volantu udržuje centrální kryt ve stejné pozici, i když je volant v pohybu, aby bylo možné připojit větší počet funkcí a to bez zvýšení v kognitivního zatížení a bez nutnosti dát ruce z volantu při manévrování, pro zvýšení bezpečnosti a produktivity.

Dokonce i přístrojová deska je rekonfigurovatelná. Když je vozidlo v klidu, nabízí více místa v kabině, při jízdě k zajištuje lepší ergonomii středové konzole. Ikonický prvkem intuitivní rozhraní člověk-auto se nachází v "Smart Control Unit" (SCU), 15 "multi-dotykový displej, který je jak rekonfigurovatelný a vyjímatelný, je umístěn ve středu palubní desky a může být upraven směrem k řidiči, ve funkci úřadu je uspořádán na straně spolujezdce a působí jako dotykový displej multi-funkční počítač, a konečně, ve funkci HOME je umístěn na zadní stěně, aby nahradil sofistikované domácí automatizace či funkce.

"Úřad" funkce sebou nese moderní a pohodlné pracoviště na straně spolujezdce, kde je Smart Control Unit v multi-funkční konfiguraci počítače představuje kontextualizovaný stůl + skříňka s pracovní deskou, zásuvkové jednotky a pití zásobník. Tato bohatá pracovní stanice umožňuje vykonávat všechny činnosti, typické pro funkci moderní-denní kanceláře, které jsou stále součástí řidičových každodenních úkolů. Dalším důležitým aspektem pro on-board zdar je mikroklima. Pokročilé řízení teplotního provozu, pokud jde o teploty, rychlosti, vlhkosti a vůně, je navržena tak, aby řidič cítil v pohodě. Iveco Kluzák také zahrnuje řešení palubní desky s prodyšnou zadní stěnou, vyvinutou ve spolupráci s Rieter Automotive, kde uživatel musí má konstantní teplotu uvnitř vozidla, aniž by vnímat proudy vzduchu koncentrované v malých oblastech ve vozidle .
V "HOME" funkce, Iveco kluzáku splňuje potřeby pro volný čas a osobní péči, které přispívají k tomu, že pracovní činnosti jsou produktivnější a bezpečné.
Například, multi-funkční box Hotpoint-Ariston "Ivory", postavený ve spojení s Indesit Company, se zaměřuje a organizuje v uzavřeném prostoru, všechny funkce skutečné kuchyně, od skladování potravin za účelem přípravy až po mytí nádobí. To vše dosaženo prostřednictvím využívání inovačních řešení, jako jsou vysoká účinnost odstranění zápachu - vakuum a ultra zvuk technologie.

Spací prostor je vybaven rekonfigurovatelnou postelí díky posuvnému vertikálnímu řešení, které znamená velmi malý obsazený prostor, když není v provozu a umožňuje mít lůžko umístěno v požadované výšce, když je čas spát. Prostor v zadní části může být spravován pro relaxaci, fitness, sledování filmu nebo čtení, v závislosti na tom, co uživatel považuje za nejdůležitější pro jeho pohodlí.

Iveco Kluzák je také sofistikovaný styl řešení na témata osvětlení a 3D akustika.
Osvětlení interiéru byl navrženo ve spolupráci s firmou Artemide a dává uživatelům pocit i-pohody a komfortu. Styling řešení se skládá z kombinace prostředí osvětlení a reflektory, postavené s využitím nejmodernějších LED technologií, což přispívá k snížení spotřeby energie, zlepšení úrovně výkonnosti a zaručuje dlouhou životnost. Prostředí osvětlení bylo navrženo především pro řízení a relaxaci. Při jízdě se osvětlení prostředí zaměřuje na udržení pozornosti uživatele, ve volném čase umožňuje uživatelům obnovit svou energii a dostat se do synchronizace s vozidlem výběrem barvy osvětlení, která nejlépe vyhovuje jeho náladě. Reflektory na druhé straně usnadní čtení, vyhledávání informací, vaření, nebo všechny úkoly vyžadující osvětlení soustředěné v oblasti vozidla, kde je uživatel potřebuje.

Iveco Kluzák má také moderní řešení, vyvinuté ve spolupráci s Rieter Automotive, pro 3D ovládání zvuku v kabině. Přijaté technické řešení, založené na technologii využívající plošné elektrostatické panely, umožňuje zlepšit kvalitu zvuku, jeho nastavení a také snižuje celkové rozměry v porovnání s konvenční reproduktory.

Stručně řečeno, Iveco kluzáku je koncept vozidla zapouzdřování a koncentraci inovativních řešení pro dosažení maximální produktivity při minimálních vnějších vlivů. To vše je inspirováno zaměřením na potřeby zákazníka.

Datum: 8. 11. 2010 Autor: FARID COMERCIA s.r.o.


Obsah složky - iveco glider

ZvětšitZvětšitZvětšitZvětšit
ZvětšitZvětšitZvětšitZvětšit
ZvětšitZvětšitZvětšit


LL-C certifikace 9001:20082014 © FARID COMERCIA s.r.o., Hradišťská 167, 294 02 Kněžmost. Všechna práva vyhrazena.